Το έργο αποβλέπει στην προώθηση των τοπικών πλεονεκτημάτων της διασυνοριακής περιοχής με απώτερο σκοπό τη διατήρηση της βραχυπρόθεσμης και μακροπρόθεσμης ανάπτυξης, τα οποία θα επιτευχθούν μέσω :
Tης συσπείρωσης των τοπικών επιχειρήσεων και φορέων
Tης εφαρμογής καινοτόμων εργαλείων στο σύνολο του τομέα αγροτικών και παραδοσιακών προϊόντων και τροφίμων
Tης σήμανσης, που θα προσδώσει ένα σήμα κατατεθέν στην περιοχή
Το έργο «BrandIΝode» σκοπεύει να αναδείξει στην περιοχή τα αγροτικά και παραδοσιακά προϊόντα της και να τα δώσει ένα σήμα κατατεθέν, το οποίο θα βασίζεται στη στρατηγική φιλοσοφία της Δικτύωσης. Μέσα από το δίκτυο θα δρομολογηθεί μια πολιτική προώθησης σε νέα καινοτόμα εργαλεία ( φυσικούς & ψηφιακούς κόμβους ), που θα ενισχύσουν την αναγνωρισιμότητα της περιοχής, θα την διαφοροποιήσουν και θα προσελκύσουν νέες επενδύσεις και νέους ανθρώπους. Παράλληλα θα αυξήσει το ενδιαφέρον της επιχειρηματικότητας, ως αξία, με στόχο την τοπική και εγχώρια ανάπτυξη.
«Στόχοι του Έργου»
– Η ανάπτυξη τοπικών διαδικασιών πιστοποίησης για τις επιχειρήσεις αγροτικών προϊόντων ( όλων των κλάδων ) στην διασυνοριακή περιοχή.
– Η ανάπτυξη μιας βάσης δεδομένων που θα παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που αφορούν τα τοπικά προϊόντα, τα μέλη του δικτύου, των εταίρων του έργου και των επιχειρήσεων της περιοχής, που προωθούν την κατανάλωση των συγκεκριμένων προϊόντων.
– Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη των φυσικού και ψηφιακού κόμβου, για την προώθηση των μελών του cluster και την ενίσχυση της ικανότητάς τους να συνεργαστούν και να ενισχύσουν τα στρατηγικά πλεονεκτήματά τους.
– Η προώθηση και εκπαίδευση των μελών του cluster αλλά και άλλων επιχειρηματιών της διασυνοριακής περιοχής σε νέα τεχνολογικά εργαλεία και λύσεις πληροφορικής και σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας – από τον παραγωγό στον πωλητή – ώστε να επιτευχθεί παραγωγικότητα, χαμηλότερα κόστη και νέοι τρόποι κάλυψης των αναγκών των πελατών.
– Η εκπαίδευση των επιχειρηματιών στη χρήση της εφοδιαστικής αλυσίδας, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για το σύνολο του κλάδου των αγροτικών προϊόντων και τροφίμων και την εξασφάλιση της ποιότητας, έτσι ώστε να είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν τις παραμέτρους της αλυσίδας για να διασφαλίσουν μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα.
– Η εκπόνηση μιας Κοινής Στρατηγικής για την ανάπτυξη και προώθηση της περιοχής.
– Η προώθηση της περιοχής, μέσω της συμμετοχής σε διεθνείς εκθέσεις.
Αντικείμενο του έργου αποτελεί:
H ανάπτυξη ενός τοπικού Δικτύου (Cluster) και ανάδειξή του με ένα διακριτό σήμα (Brand) που θα προωθεί τοπικά φυσικά προϊόντα και χαρακτηριστικά,
H προσέλκυση νέων και επιχειρηματιών από όλους τους οικονομικούς κλάδους να συνεργαστούν ως ένα σύνολο με ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων τους,
H προώθηση του Δικτύου και των μελών του μέσα από τη συμμετοχή τους σε διεθνείς εκθέσεις,
H ενίσχυση της καινοτομίας του Δικτύου μέσα από την εφαρμογή σύγχρονων καινοτόμων φυσικών και ψηφιακών εργαλείων για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας.
Αντικείμενο του έργου
Το αντικείμενο του έργου αναφέρεται σε 5 Πακέτα Εργασίας :
ΠΕ1: Περιλαμβάνει
Τρεις (3) συναντήσεις μεταξύ του εταιρικού σχήματος
Τις Εκθέσεις Προόδου προς τη Διαχειριστική Αρχή
Τις Αναφορές Πιστοποίησης Δαπανών προς την Αρχή Πληρωμής
ΠΕ2: Περιλαμβάνει το προωθητικό υλικό του δικτύου καθώς και τις δράσεις προώθησης :
Σχεδιασμός και παραγωγή λογοτύπου και διαφημιστικού υλικού
Συμμετοχή σε Δύο (2) τοπικές εκδηλώσεις προώθησης σε Ελλάδα και Αλβανία (1 ανά χώρα)
Ιστοσελίδα
ΠΕ3 & ΠΕ 4: Τα δύο Πακέτα Εργασίας αναφέρονται σε μία σειρά κρίσιμων μελετών για την περιοχή και στη συμμετοχή σε εκθέσεις :
Μελέτη Σκοπιμότητας – Προβλέψεις
Θεσμικό Πλαίσιο Δικτύου
Σχέδιο Δράσης Δικτύου
Εγχειρίδιο Πιστοποίησης
Βάση Δεδομένων
Μελέτη Εφοδιαστικής Αλυσίδας
Μελέτη Αλυσίδας Αξίας
Μελέτη επιλογής ψηφιακών εργαλείων
Συμμετοχή σε τρεις (3) εκθέσεις, 2 στην Ελλάδα και μία (1) στην Αλβανία
ΠΕ5: Περιλαμβάνει ένα (1) εκθετήριο παραδοσιακών και αγροτικών προϊόντων και μια σειρά καινοτόμων ψηφιακών εργαλείων :
Αρχιτεκτονική Μελέτη
Εξοπλισμός & Ανακαίνιση υπάρχοντος κτιρίου
Ψηφιακή πλατφόρμα
Εγχειρίδιο Ψηφιακής Πλατφόρμας
Ψηφιακά εργαλεία
Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα BrandINode
Τα παραδοτέα του προγράμματος βρίσκονται στην ενότητα Παραδοτέα